3 perkara kamu harus tahu sebelum memulakan bisnes idaman



Pada pertama saya bukannya ada niat mau bisnes pun, baru fresh lagi mula kerja dalam klinik dulu hanya gaji diterima rm600 untuk 7 bulan. Masa tu komitment sama loan, satu saja,iaitu PTPTN.


HB rendah semasa mengandung dan Cara Mengatasi


Sudah tu bukan tinggal dalam rumah sewa,di rumah sendiri. Kereta pun bayar minyak saja bukan bayar ansuran, kereta datuk pinjam haha! Cian datuk.

Jadi, lepas tolak ini itu, selepas dapat gaji pertama,dapat juga bawa pulang rm400 balik. Wow! Alangkah bagusnya kalau ada penyimpanan. Masa tu ingat maw seronok saja sama kawan kerja. Best bah! Kenali watak mereka yang happening. Tapi saya ridak recommend sama mereka yang baru mula kerja, sakit! Sebab hujung bulan makam di rumah saja haha!


Ada kawan ajak berbisnes Shaklee. Pas tu pandai kawan saya umpan hati saya join member. Alah! Rm65 ja dengan rm400 pasti boleh. Tengok2 kawan saya tu berkepuk-kepuk juga poketnya sebab setiap pertengahan bulan, ada ja dia membelanja dirinya starbucks haha! Dulu trend 'stay-at-starbucks-look-cool'. 'Untung juga!' kata hati saya. So cuba-cuba masuk, turun naik juga bonus dapat tapi yang best-nya. Dapat tutup perut lapar dihujung bulan!


Cinta Pertama Shaklee


So, jom kenali biz yang sesuai bagi anda sebelum kena umpan apa-apa saja biz kawan kamu sertai.



1. Kenali minat anda

'Bagaimana kita tau kalau itukah minat saya?', kamu tanya? Ya, selidik dulu latar belakang anda yang penuh dengan tumpuan, Pagi-pagi apabila bangun awal sedikit sebelum orang lain bangun adalah masa yang paling sesuai untuk ketengan diri dan bagi masa senyap sama Tuhan kita sendiri. Lepas tu, tanyakan diri, apakah perkara yang buat sesuatu supaya kamu happy dan bagi impak sama org lain juga happy. Apakah suara inpirasi berkata tersebut? Jika ia positif maka itulah jawapanya, jika selepas tu ada suara mengatakan yang anda sukar capai impian itu, maka, jangan putus asa. Tiada apa dalam dunia ini tidak dapat dipelajari. Semua terpulang dengan diri anda




2. Kenali Latar Belakang company yang anda ingin bagi investment.

Apabila saya tahu tentang shaklee. Rupa-rupanya Shaklee suda 60tahun wujud dari nwnek moyang kita lagi pula. Shaklee ni diperbuat daripada alam semulajadi dan saya yakin lepas belajar hal-hal penting, 90% Shaklee mwngeluarkan prodak dperbuat daripada bahan semualajadi dan 10% saja sari bahan kimia yang tidak merbahaya. Best ni! Sebab dalam zaman sekarang era ke arah 2020 kebanyakkan bahan semulajadi susah cari dari tanah yang subur dan penuh dengan zat supaya pwnghasilan makanan dan bahan mineral kita akan sentiasa dicukup setiap hari




3. Modal Biz

Adakah sesuai dengan status kestabilan financial status anda? Contohnya, gaji hanya rm600, 10% dari gaji dapatlah jadi modal dalam biz Shaklee saya ini. Jangan bermimpi besar ingin invest modal biz rm1000 tapi gaji pendapatan rm600 saja. Kan? Tidak berbaloi. Banyak hutang saja dihujung hari.

Cukup dulu 3 perkara ini kamu hadam bagi mereka yang baru cuba-cuba berbisnes.

Jika kamu minat ingin menjadi ahli Shaklee dengan adanya saya jadi mentor kamu, bolehlah klik di link bawah ini untuk berborak sama saya,saya bagi faham sepenuhnya tentang biz ini.



Klik sini dan akan terus ke
Screen whatsapp saya:
 Saya mau join sis jadi member, bagaimana caranya?



Bagi saya kenapa saya pilih Shaklee? Saya mau saya dan kamu jadi sihat luar dan dalam dan adanya team saya #healthwisebiz, semoga impian kamu akan tercapai dengan mindset betul bersama saya.

'Lets live a mark on this planet of shifting from nothing to something'



Comments

Popular posts from this blog

Eczema Kulit dan Mata

7 Ciri-ciri Penampilan Diri anda harus tahu tentang Membina Kepercayaan Orang Sekeliling

MY SHAKLEE YOUTH SKINCARE