7 Ciri-ciri Penampilan Diri anda harus tahu tentang Membina Kepercayaan Orang Sekeliling

"Saya bersyukur dengan kebaikan hati seseorang itu. Saya bersyukur ada orang selalu tanyakan khabar saya. Saya bersyukur ada orang ambil masa untuk hantarkan saya message yang singkat, dengan tanya jika saya okay. Saya bersyukur dengan setiap orang yang ada dalam hidup saya untuk menyinari hari saya. Hal kecil yang sibelah paling bernilai bagi saya."

Begitulah seorang prospect yang hantar image pada jam 6.14am, hari ini (03.05.2018). Kira subuh lagi. Secara pemikiran yang positif, saya rasa saya telah jalinkan hubungan yang bernilai bagi seorang prospect. Tersentuh ada, happy pun ada. sebab telah sentuh ada yang telah saya buat merek seperti insan yang penting


Bagi saya, saya mungkin nampak sibuk hal orang sebab selalu tanyakan a hinggalah z. Sebenarnya, dari sana kita boleh bantu merek lebih terperinci.


Marilah saya share 7 ciri-ciri penampilan diri tentang membina kepercayaan orang sekeliling. Petik dari Darren Hardy bekerja sebagai Television Host selama 25tahun.


1. Menjadi seorang yang bertenaga, ceria

Bila masuk ke bilik tempat kerja, ucaplah 'Good morning sambil senyum dan suara pun akan menjadi jelas. Jika mereka tidak menyahut, tidak apa means kamu suda memberi mereka aura positif. Kalau saya, paling semangat sampai-sampai ja pintu masuk suara jelas sudah kedengaran.


2. Rendah Diri

Saya sokong ciri-ciri ini. Saya kalau sebelum ini memang bongkak, cakap besar lagi. Bila suda masanya untuk buat betul-betul benda semua hilang cakap besar. Hujung-hujung tidak tahu langsung. Bila sudah satu per satu kawan hilang secara diam. Saya fikir balik di mana kesilapan saya. Rupanya saya tidak pernah menjadi rendah diri. Dan sampai masanya saya terima yang bukan semua saya tahu. Saya nekad berubah dan dengan prospect sendiri telah hantar image yang sebut di atas. Saya berani cakap saya telah berubah dari sikap bongkak sebelum ini. Moving on..


3. Harus ada sikap ikhlas

Sebut tentang ikhlas, jangan buat sesuatu dengan cara sistematik yang ikut dari buku. Setiap orang ada caranya sendiri. Tidak semestinya kena tiru dan copy paste. Selitkan bahasa ikhlas seperti, "kamu okay? Jika tidak luahkan la sama saya, saya mungkin tiada jawapannya tapi saya boleh dengar dan bagi bahu saya untuk kamu"


4. Saya buat begini untuk membina hubungan yang tulus dari hati saya

Ini lebih kepada membina kepercayaan. Sudah dia luahkan isi hati. Kamu ceritakan lagi sama orang. Bagitau dia, "..semua luahan disini sahaja ceritanya, takkan keluar dari sini".


5. Membina hubungan ambil masa.

Saya dan prospect ini lebih kurang dari bulan satu kami berkenal sehingga awal bulan 5 ini. Baru sia hantar image seperti tulisan di atas sekali blog nim


6. Bagi ja apa mereka minta dan sebelum mereka
Mintakan something.

Contoh dia suda minta vitamin A, kita bagi ja gmbar, fungsi dan testimony. Proactive sikit eheh


7. Bagi tinggalkan mereka nilai murni yang kamu sija tau bagaimana menghargai dia sebagai prospect atau siapa ja di sekeliling.

Bagi hadiah ka, bagi paham diri kamu dalam situasi dia ka, apa ja bagi mereka rasa tenang ada kita sebagai kawan/prospect/staff/ atau ahli keluarga.

Masih tidak terlambat untuk membina kepercayaan dari orang sekeliling. 

Ingin belajar lebih lanjut? Subscribe blog saya ya..saya akan update banyak lagi info lepas ini

Jika ada sebarang pertanyaan tentang
✓ bisnes
✓ supplemen
✓ konsultasi dengan Mana supplemen yang perlu ambil?

Boleh terus ke link in:

http://sharren.wasap.my/

Terima kasih atas Masa anda luangkan dalam blog saya.




Bagaimana menghilangkan ketagih rokok

Comments

Popular posts from this blog

Eczema Kulit dan Mata

MY SHAKLEE YOUTH SKINCARE