5 langkah ke arah daya tumpuan yang lama

Tahu kah, kamu?

Elektrik bukan saja ada di dalam rumah kamu atau pejabat kamu. Elektrik ini yang saya mau kasi cerita ni ada juga dalam jantung kita.

Dalam jantung kita ada satu wayar pintas dimana kena panggil purkinje fibre. Ini adalah laluan untuk elektrik tadi berfungsi menjadi sinaps supaya mengaktifkan tenaga di atria jantung bagi kawal berapa banyak darah yg cukup boleh lalu tu jantung untuk diedar ke paru-paru, serta ke seluruh badan.

Ini hanya akan bagi kamu paham sedikit sebanyak apa yang saya ingin share nanti.

Adakah kamu bertanya:
Apa kaitan sama bagi tumpuan?

Tumpuan ini di zaman sekarang sekejap saja. Kamu tadi baca topik saya pun suda 8 saat berlalu untuk mendapat tumpuan kamu supaya baca apa isi penting yang kamu tengah carikan, betul kan?

Jom kita fahami cara-cara mengamalkan tumpuan yang lama.

1. Gadgets jauhkan dari mata kasar

Handphone, ipad, apple, ipod semua ini adalah alat no.1 bagi mengalihkan tumpuan kita. Zaman sekarang dari umur 12 tahun(mungkin ada lagi lebih muda) sehingga la 90tahun (datuk saya) perlu at least ada satu gadget kerana generasi ini telah membina ramai orang yang berinovasi sehingga application dalam satu gadget sangat banyak! Tengok saja, Facebook, whatsapp, wechat, telegram, twitter, bloggers, pinterest dan banyak lagi yang baru tidak dapat saya kira. Cara menjauhkan gadget semasa makan, semasa spend time dengan keluarga, hobby, kawan-kawan dan lain-lain masa yang perlu kita bagi masa,harulah tidak penting untuk check handphone setiap minit,

2. Settingkan notification ke 'block all'

Di sini memang akan ada godaan yang kita akan check gadget setiap minit. Tapi ingat, apa kita punya goal, adalah untuk memberi tumpusa sepenuhnya ke dalam satu task. Kalau perlu betul,bagitau mereka jika ada kecemasan sila minta mereka call

3.  Balas email dan laman social

Sebagai orang penting kita harus bijak membahagi masa. Dan tidak memberi ruang tidak menghormatinjika kita bersama family atau rakan atau meluangkan masa bersendirian. Ini penting bagi perkembangan sesuatu hubungan dengan orang lain. So, beri la masa dalam sehari hanya untuk membalas email dan layari social media yang lain. Trust me, apa yang kamu bagi masa khas untuk kerja anda akan jauh lebih baik dari jika hilang tumpuan seketika bersama orang yang kita ingin bina hubung tadi.

4. Buat kerja satu satu

Siap satu dulu baru ke kerja yang satu lagi. Ini akan train minda anda jadi fokus.

5. Supplementary

Co-Q Trol memberi minda yang tajam! 😆😆

Pernah kai tu kamu rasa asal ja hujung hari kamu rasa penat betul? Padahal duduk depan computer ja. Apa lagi berdepan sama kerja atau task yang perlu kasi siap secepat mungkin, skali mengantuk pula?

Kamu study satu bahan bacaan sekali juling2 tu mata, mengantuk? Angguk angguk lagi depan surat khabar bila tengok kali ke dua? Laa tertidur pula si urang ni..haha!

Saya paaham tu, ada vitamin sia mau bagi tau kamu.

Co-Q Trol ini man bestfriend's (bukan fisherman's friend ja tau!) Jom baca utk tmbah ilmu dalam vitamin ni.

Kelebihan Co-Q Trol

✓ penjaga jantung yang sihat
✓ melindungi dari sinaran UV
✓ menghasilkan bilangan sperma yang mencukupi








Klik sini untuk direct ke portal saya under I.D saya, iaitu

1149562 - Beli terus CoQ Trol di sini

Atau boleh whatsapp untuk soalan lanjut: Whatsapp Sharren sekarang!

Yours Truly,

Sharren
S.I.D Shaklee
I.D 1149562
#healthwisebiz
#founderofhealthwisebiz
#your_nearest_distributor

Comments

Popular posts from this blog

Eczema Kulit dan Mata

7 Ciri-ciri Penampilan Diri anda harus tahu tentang Membina Kepercayaan Orang Sekeliling

MY SHAKLEE YOUTH SKINCARE